fredag 8. november 2013

Mørketiden

I dag våknet vi til morgentåke på gården, synes det er så vakkert når sola står opp kaster strålene sine over jordet :) Fredelig og godt!


I dag tok jeg turen til IKEA sammen med foreldrene mine, det er så koselig og trygt være sammen med noen som kjenner meg så godt. For det er fortsatt litt "vondt" å møte på alle de små jentebabyene som trilles rundt.. blir liksom litt svimmel av det hele... men til tross for dette, ble det en utrolig koselig tur. God mat og ikke minst masse JULETING!!!! Isak fikk blant annet denne flotte lyslenken av mommo og moffa, passer veldig godt på rommet når man er bittelitt mørkredd :)




Nå har virkelig mørketiden kommet og den tar med seg så mye godt! Varme fra ovnen, lange kvelder, tid til en kopp te hver kveld, lys i vinduene og ikke minst tepper... haugevis av tepper! Deilig!

Snart blir det en ekstra sang om kveldene, nemlig "godnattsang for nissunger" den er så nydelig! Lillesøsteren min minte meg på den da hun hadde den på julekortet i fjor! Den er så vakker :)


Snart er det mørkt
i stall og i låve
Nå må alle nissunger sove
Å, kjære, milde måne
skinn ned på alle dem
som ikke har en seng
og som ikke har et hjem
Må alle små i verden
få sove denne natt
Må ingen av oss gråte
og ingen bli forlatt
Na na na na
na na na na
Na na na na na na na
Na na na
Na na na
Na na na na na na
Na na na na
na na na na
na na na na na
God natt
min skatt
God natt

-nrk

2 kommentarer:

  1. De aller varmeste tanker, gode klemmer og ønsker fra mamma og mommo <3 <3 <3

    SvarSlett