lørdag 16. november 2013

Vårdag i november?

Du kan velge

 

Du kan velge 

å gi sorgen 

alle rom

i livet ditt.

Du kan velge 

å gi sorgen

ett rom 

i livet ditt,

så de andre rommene

igjen

kan fylles opp 

med det gode.

 

Du kan velge.

 

-Ragnhild Bakke Waale




I dag tok jeg og veslemann turen sammen til vesla. Etter at det blåste så veldig i natt, var jeg spent på hvordan det så ut hos henne. 
Veslemann var fast bestemt på at han skulle ha med blomst og den skulle være "josa". Så da måtte vi innom blomsterbutikken. Her så han denne flotte buketten, da ble det bukett istedenfor en rose :) 
Det ble også en tur innom leketøysbutikken og der fant vi en sovende rosa bamse, skikkelig søt :) 

Å gå sammen med min nydelige lille gutt som skal legge blomster på graven til lillesøster var både vakkert og vemodig på samme tid.  
Nå ville hun ha vært 5 uker, kanskje vi hadde fått se noen tannløse smil? Kanskje jeg ville vært helt på bunn etter mange våkenetter? :) Det blir så mange tanker..

Det er fortsatt ganske så uvirkelig at jeg ikke skal få ha henne her i armene mine.


 

Dagene går fremover, selv om det er litt tyngre nå som mannen har begynt på jobb igjen. Det blir brått mer "alenetid"  og da får man mye mer tid til å tenke på. Derfor prøver jeg å ha en del prosjekter for å fokusere på litt andre ting også. 
Besøke og å få besøk av venner er alltid like hyggelig. Det er godt å kunne være sammen med andre, høre om helt vanlige hverdager, men hvor det er rom for å snakke om vesla når jeg orker. Det er virkelig godt å ha så gode venner! 
Ei av mine venninner er vel den som har vært på fler loppemarkeder enn hva jeg kan forestille meg, så hun har en del skatter kan man si! I sommer var jeg så heldig og fikk noen flotte kjøkkenkrukker og en spennende lampe:)  Disse tok hun med på torsdag, jeg hadde jo glemt det helt bort opp i alt sammen! Så nå skal de få komme på plass på kjøkkenet! STAS! Takk Marrings :)

Det er kos å stadig finne nye motiver man kan ta bilder av, spennende å lære seg noe nytt!  For her er jeg helt grønn :)
Det er også utrolig gøy å leke ute med veslemann i mørket med hodelykter på! Spesielt spennende er det å gå innom den store låven etter mørkets frembrudd, da må en liten hånd sjekke kornet på låven. Vi må også rope litt på nissen, men får "heldigvis" ikke noe svar!  
På vei ut må vi stoppe på låvebrua, skru av hodelyktene og se om vi ser månen og stjernene :) Det er så vakkert synes jeg, jeg er så takknemlig for at jeg får stå der ute på gården vår sammen med vår lille sønn og se på himmelen sammen. 
En liten varm guttehånd i min..




5 kommentarer: