lørdag 2. november 2013

Kvalitetstid

Videre


Ett skritt

videre,

ett ord,

en tanke,

en bevegelse

videre, 


en time

videre,

bare en

om gangen.

- Ragnhild Bakke Waale


Det var godt å pakke bilen, kjøre avgårde og ikke snu seg tilbake med det første. Godt å tillate seg å føle på den gleden rundt forventning og spenning. Turen gikk til Sarpsborg, Quality hotel og resort denne gangen, et helt fantastisk hotell for småbarnsfamilier!


Her var alt lagt til rette for flotte dager med bading, lange frokoster og ikke minst lekeland :) Lillegutt koste seg voldsomt, ekstra kult var det å ha med seg pappan over alt! Både jeg og mannen ble en anelse barnslige da det viste seg at vi hadde hele lekeland for oss selv, det er mange år siden jeg har klatret rundt, hoppet på trampoline, sklidd i sklier o.l. Vi fikk virkelig trimmet lattermusklene, noe som både vi og veslegutt frydet seg over.

Inspiria science center var virkelig et høydepunkt! Her var det mye å se på, prøve ut og teste! Hvordan ser man ut når man hopper? Kan man flytte en ball med bare tankene? Når jeg lager bobler i vannet, så går båten ned? Hvorfor det? Mamman kommer til å huske best vekten som viste hvilket dyr man var....jadda..



Vesla var "med" oss hele veien, noen ganger ble savnet etter å holde henne så fryktelig sterkt. Spesielt vanskelig er det når man møter andre mennesker, for hva i all verden skal man si, ikke si? Sorgen synes jo ikke utenpå, men verden rundt meg synes jeg går litt for fort.. For første gang hadde jeg lyst til å reise meg og gå under en spatime, jeg ville ikke forklare terapeuten hvorfor jeg fortsatt har litt bekkenløsning, jeg orket ikke å fortelle.. Verden rundt oss er så vanlig, men vår virkelighet er helt annerledes.. det er så rart og merkelig...Fikk tips om et radioprogram hvor to mødre forteller om det å miste sine små ved fødsel, det hjalp å høre de fortelle, de fikk satt ord på ting jeg ikke helt klarer ennå..


Det var godt å komme hjem igjen også, godt å dra opp på graven igjen og tenne lys...






3 kommentarer:

  1. Varm klem fra en venninne av de to flotte damene i Ekko. Håper dere har mennesker rundt dere som er der for dere I en tung tid.

    SvarSlett
  2. Ser ut til at dere fikk en fin tur tross alt... selv om det er sårt og vondt at lillemor ikke fikk med bli med sånn helt regnt fysisk. Men hun har sin plass i hjertene deres og det rommet vill alltid være hennes.

    Tenker masse på deg <3

    SvarSlett
  3. Ser ut til at dere fikk en fin tur tross alt... selv om det er sårt og vondt at lillemor ikke fikk med bli med sånn helt regnt fysisk. Men hun har sin plass i hjertene deres og det rommet vill alltid være hennes.

    Tenker masse på deg <3

    SvarSlett